Δυσλεξία

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

Η δυσλεξία ΔΕΝ είναι ασθένεια. Ανήκει στην κατηγορία των μαθησιακών δυσκολιών, και μάλιστα είναι η δημοφιλέστερη, την οποία χαρακτηρίζουν συμπτώματα, όπως δυσκολία στη γραφή και ανάγνωση, στην ορθογραφία, δυσχέρεια στον προφορικό λόγο και μερικές φορές στην ακουστική ικανότητα. Οι μέχρι τώρα έρευνας έχουν αποδείξει ότι σε πολλές περιπτώσεις, η δυσλεξία είναι κληρονομική μαθησιακή δυσκολία.

Το 15% του πληθυσμού περίπου έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, με συμπτώματα κυρίως στη γραφή και ανάγνωση. Η δυσλεξία δεν έχει ηλικιακή ή κοινωνικοοικονομική ή εθνική διάκριση. Εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες, σε όλες τις χώρες αλλά και σε όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα. Πρόκειται για μια διαφορετικότητα στη δομή του εγκεφάλου, η οποία χρήζει διαφορετικού τρόπου διδασκαλίας.


Πώς θα καταλάβει ένας γονιός αν το παιδί του έχει δυσλεξία και ποια είναι τα σημαντικότερα συμπτώματά της;

Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να κάνετε μια πρώτη αναγνώριση των συμπτωμάτων. Αν δείτε πως το παιδί σας έχει αρκετά από τα χαρακτηριστικά που απαντούν οι ερωτήσεις καλό θα ήταν στη συνέχεια να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για να γίνει το τεστ δυσλεξίας και η περαιτέρω διάγνωση.

Ηλικίες 6-11

  • Δυσκολεύεται στην ορθογραφία ακόμα και όταν αντιγράφει;
  • Αλλάζει την σειρά των γραμμάτων ή των αριθμών; (π.χ. 9 αντί 6, 15 αντί 51, κια αντί και)
  • Διαβάζει αργά και δε σταματάει στα σημεία στίξης;
  • Όταν γράφει παραλείπει γράμματα;
  • Όταν μελετάει δεν συγκεντρώνεται;
  • Δυσκολεύεται ή δεν αντιλαμβάνεται τη διαδοχή και του χρόνου (ώρες, ημέρες, μήνες κ.λπ.);
  • Δεν ξεχωρίσει το αριστερό από το δεξί;
  • Αδυνατεί να μάθει και να θυμηθεί την προπαίδεια;
  • Απαντάει προφορικά σε ερωτήσεις, αλλά έχει αδυναμία να τις αποδώσει στον γραπτό λόγο;
  • Χαρακτηρίζεται από αδεξιότητα στις κινήσεις του;
  • Δυσκολεύεται να διαχωρίσει ήχους όπως θ-δ ή β-δ;

Ηλικίες 12-18

  • Διαβάζει με ανακρίβεια;
  • Κάνει πληθώρα ορθογραφικών λαθών;
  • Δυσκολεύεται να αντιγράφει ή να κρατάει σημειώσεις;
  • Αδυνατεί να σχεδιάσει ή να γράψει έκθεση ή επιστολή;
  •  Για όλες τις ηλικίες
  • Υπάρχει κάποιος στην οικογένεια με διαγνωσμένη δυσλεξία;
  • Αν όχι, υπάρχει κάποιος στην οικογένειά του με δυσκολία στη γραφή ή την ανάγνωση;
  • Δυσκολεύεται να πραγματοποιήσει σε σειρά τρεις εντολές;
  • Άργησε να μιλήσει ή να μιλήσει καθαρά;
  • «Μπλοκάρει» και μπερδεύεται σε κάποιες δραστηριότητες, ενώ φαίνεται έξυπνο και τα καταφέρνει σε κάποιες άλλες;

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα «συμπτώματα» ενός παιδιού ή έφηβου που μπορεί να έχει δυσλεξία. Η πρώιμη διάγνωσή της είναι καθοριστική για το μέλλον των παιδιών, καθώς μας βοηθάει να οργανώσουμε κατάλληλα θεραπευτικά προγράμματα και να προλάβουμε τυχόν σοβαρότερες συνέπειες. Παράλληλα, η έγκαιρη διάγνωση βοηθάει και στην ψυχολογική στήριξη του ιδίου και της οικογένειάς του. Αν όμως δεν το είχατε αντιληφθεί εγκαίρως, ακόμα και για ένα παιδί 11-12 χρόνων (και πάνω) υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και με το κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα να επωφεληθεί σε ικανοποιητικό βαθμό.

Στο Λογόπολις, κύριο μέλημά μας είναι να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος για το παιδί. Για το λόγο αυτό, μέσω κατάλληλων τεστ, στοχεύουμε στην έγκαιρη διάγνωση. Συμβουλεύουμε και εξηγούμε στους γονείς για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και τα Ταμεία τους, προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες για τις θεραπείες των παιδιών τους. Τέλος, ερχόμαστε σε επαφή και έχουμε στενή συνεργασία (αν αυτό κριθεί απαραίτητο) με τους δασκάλους του παιδιού με σκοπό την όσο το δυνατόν πιο σύντομη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματός του.


Deprecated: Passing parameters to the constructor is no longer supported. Please use set_feed_url(), set_cache_location(), and set_cache_location() directly. in /home/logopolis/htdocs/libraries/vendor/simplepie/simplepie/library/SimplePie.php on line 640

Notice: Undefined index: featured in /home/logopolis/htdocs/modules/mod_news_pro_gk5/helper.php on line 184

Notice: Undefined index: nsp_pre_text in /home/logopolis/htdocs/modules/mod_news_pro_gk5/tmpl/default.php on line 27

AI models challenge humans in understanding minds, but struggle with subtleties, study finds

A study in Nature Human Behaviour compares the theory of mind capabilities of GPT-3.5, GPT-4, and LLaMA2-70B against humans, finding that AI models show varying degrees of success across different...

Περισσότερα...

Brain region associated with movement found to be abnormal in children with developmental language disorder

A rigorous analysis of numerous studies concludes that a part of the brain traditionally associated with movement is abnormal in children with developmental language impairments, according to Georgetown University Medical...

Περισσότερα...

New study maps the broad spectrum of neurodiversity with innovative model

A JCCP Advances study introduces a new model to understand the broad spectrum of neurodiversity, revealing that individual traits can span across multiple neurodevelopmental conditions, offering a more nuanced approach...

Περισσότερα...

New insight into how experiences and features of neurodiversity vary among UK adults

A new study has provided insight into how experiences and features of neurodiversity vary amongst adults in the UK.

Περισσότερα...

Neurodivergent kids design their own games with robots and augmented reality

Researchers at the Interactive Technologies Institute are conducting an innovative research project on co-creating robotic games for neurodiverse children - neurodivergent and neurotypical.

Περισσότερα...

Rhythmic speech, not phonetics, key to language learning in babies

Parents should speak to their babies using sing-song speech, like nursery rhymes, as soon as possible, say researchers.

Περισσότερα...

Ultra-high resolution MRI scanner offers new opportunities for brain research

An intense international effort to improve the resolution of magnetic resonance imaging (MRI) for studying the human brain has culminated in an ultra-high resolution 7 Tesla scanner that records up...

Περισσότερα...

Underdiagnosed and undertreated, young Black males with ADHD get left behind

As a kid, Wesley Jackson Wade should have been set up to succeed. His father was a novelist and corporate sales director and his mother was a special education teacher.

Περισσότερα...

NIH grants support Kessler Foundation scientists to advance research on neglect dyslexia and autism

Three Kessler Foundation research scientists, Timothy Rich, PhD, OTR/L, and Co-Principal Investigators Helen Genova, PhD, and Heba Elsayed, MD, have been awarded $777,325 in federal grants by the National Institutes...

Περισσότερα...

Virginia Tech student receives NSF support to pursue new line of research into the health impact of ultra-processed foods

Zach Hutelin, a doctoral candidate in the Virginia Tech's Translational Biology, Medicine, and Health (TBMH) Graduate Program, has been awarded a prestigious National Science Foundation fellowship to pursue a new...

Περισσότερα...

Notice: Undefined index: nsp_post_text in /home/logopolis/htdocs/modules/mod_news_pro_gk5/tmpl/default.php on line 151

Το κέντρο μας συνεργάζεται με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία