Δυσλεξία

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

Η δυσλεξία ΔΕΝ είναι ασθένεια. Ανήκει στην κατηγορία των μαθησιακών δυσκολιών, και μάλιστα είναι η δημοφιλέστερη, την οποία χαρακτηρίζουν συμπτώματα, όπως δυσκολία στη γραφή και ανάγνωση, στην ορθογραφία, δυσχέρεια στον προφορικό λόγο και μερικές φορές στην ακουστική ικανότητα. Οι μέχρι τώρα έρευνας έχουν αποδείξει ότι σε πολλές περιπτώσεις, η δυσλεξία είναι κληρονομική μαθησιακή δυσκολία.

Το 15% του πληθυσμού περίπου έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία, με συμπτώματα κυρίως στη γραφή και ανάγνωση. Η δυσλεξία δεν έχει ηλικιακή ή κοινωνικοοικονομική ή εθνική διάκριση. Εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες, σε όλες τις χώρες αλλά και σε όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα. Πρόκειται για μια διαφορετικότητα στη δομή του εγκεφάλου, η οποία χρήζει διαφορετικού τρόπου διδασκαλίας.


Πώς θα καταλάβει ένας γονιός αν το παιδί του έχει δυσλεξία και ποια είναι τα σημαντικότερα συμπτώματά της;

Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να κάνετε μια πρώτη αναγνώριση των συμπτωμάτων. Αν δείτε πως το παιδί σας έχει αρκετά από τα χαρακτηριστικά που απαντούν οι ερωτήσεις καλό θα ήταν στη συνέχεια να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για να γίνει το τεστ δυσλεξίας και η περαιτέρω διάγνωση.

Ηλικίες 6-11

  • Δυσκολεύεται στην ορθογραφία ακόμα και όταν αντιγράφει;
  • Αλλάζει την σειρά των γραμμάτων ή των αριθμών; (π.χ. 9 αντί 6, 15 αντί 51, κια αντί και)
  • Διαβάζει αργά και δε σταματάει στα σημεία στίξης;
  • Όταν γράφει παραλείπει γράμματα;
  • Όταν μελετάει δεν συγκεντρώνεται;
  • Δυσκολεύεται ή δεν αντιλαμβάνεται τη διαδοχή και του χρόνου (ώρες, ημέρες, μήνες κ.λπ.);
  • Δεν ξεχωρίσει το αριστερό από το δεξί;
  • Αδυνατεί να μάθει και να θυμηθεί την προπαίδεια;
  • Απαντάει προφορικά σε ερωτήσεις, αλλά έχει αδυναμία να τις αποδώσει στον γραπτό λόγο;
  • Χαρακτηρίζεται από αδεξιότητα στις κινήσεις του;
  • Δυσκολεύεται να διαχωρίσει ήχους όπως θ-δ ή β-δ;

Ηλικίες 12-18

  • Διαβάζει με ανακρίβεια;
  • Κάνει πληθώρα ορθογραφικών λαθών;
  • Δυσκολεύεται να αντιγράφει ή να κρατάει σημειώσεις;
  • Αδυνατεί να σχεδιάσει ή να γράψει έκθεση ή επιστολή;
  •  Για όλες τις ηλικίες
  • Υπάρχει κάποιος στην οικογένεια με διαγνωσμένη δυσλεξία;
  • Αν όχι, υπάρχει κάποιος στην οικογένειά του με δυσκολία στη γραφή ή την ανάγνωση;
  • Δυσκολεύεται να πραγματοποιήσει σε σειρά τρεις εντολές;
  • Άργησε να μιλήσει ή να μιλήσει καθαρά;
  • «Μπλοκάρει» και μπερδεύεται σε κάποιες δραστηριότητες, ενώ φαίνεται έξυπνο και τα καταφέρνει σε κάποιες άλλες;

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα «συμπτώματα» ενός παιδιού ή έφηβου που μπορεί να έχει δυσλεξία. Η πρώιμη διάγνωσή της είναι καθοριστική για το μέλλον των παιδιών, καθώς μας βοηθάει να οργανώσουμε κατάλληλα θεραπευτικά προγράμματα και να προλάβουμε τυχόν σοβαρότερες συνέπειες. Παράλληλα, η έγκαιρη διάγνωση βοηθάει και στην ψυχολογική στήριξη του ιδίου και της οικογένειάς του. Αν όμως δεν το είχατε αντιληφθεί εγκαίρως, ακόμα και για ένα παιδί 11-12 χρόνων (και πάνω) υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και με το κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα να επωφεληθεί σε ικανοποιητικό βαθμό.

Στο Λογόπολις, κύριο μέλημά μας είναι να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος για το παιδί. Για το λόγο αυτό, μέσω κατάλληλων τεστ, στοχεύουμε στην έγκαιρη διάγνωση. Συμβουλεύουμε και εξηγούμε στους γονείς για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και τα Ταμεία τους, προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες για τις θεραπείες των παιδιών τους. Τέλος, ερχόμαστε σε επαφή και έχουμε στενή συνεργασία (αν αυτό κριθεί απαραίτητο) με τους δασκάλους του παιδιού με σκοπό την όσο το δυνατόν πιο σύντομη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματός του.


Deprecated: Passing parameters to the constructor is no longer supported. Please use set_feed_url(), set_cache_location(), and set_cache_location() directly. in /home/logopolis/htdocs/libraries/vendor/simplepie/simplepie/library/SimplePie.php on line 640

Notice: Undefined index: featured in /home/logopolis/htdocs/modules/mod_news_pro_gk5/helper.php on line 184

Notice: Undefined index: nsp_pre_text in /home/logopolis/htdocs/modules/mod_news_pro_gk5/tmpl/default.php on line 27

Eco-bio-developmental model of emergent literacy helps identify risk factors of reading difficulties

Researchers at Cincinnati Children's Hospital Medical Center have developed a new framework for different factors influencing how a child's brain is "wired" to learn to read before kindergarten.

Περισσότερα...

Study finds significant shortage of educational technology to help children with disabilities

An 'astonishing' deficit of data about how the global boom in educational technology could help pupils with disabilities in low and middle-income countries has been highlighted in a new report.

Περισσότερα...

Neurodiverse employees within organizations can promote skill base

At the start of Neurodiversity Celebration Week, new research from Cranfield University demonstrates the importance of organizations becoming more inclusive employers when it comes to neurodiversity.

Περισσότερα...

Children at high risk of dyslexia face difficulty in learning nonsensical words

Researchers at Aalto University and the Niilo Mäki Institute have used neuroimaging to pinpoint where the brain activates - or doesn't activate - among children identified as having a high...

Περισσότερα...

Scientists find link between developmental coordination disorder risk and difficulties with time perception

Neuroscientists at McMaster University have found a link between children who are at risk for developmental coordination disorder (DCD), a common condition that can cause clumsiness, and difficulties with time...

Περισσότερα...

Children with dyslexia show higher emotional reactivity

Children diagnosed with dyslexia show greater emotional reactivity than children without dyslexia, according to a new collaborative study by UC San Francisco neuroscientists with the UCSF Dyslexia Center and UCSF...

Περισσότερα...

New study could help treat people with reading disorders

The uniquely human ability to read is the cornerstone of modern civilization, yet very little is understood about the effortless ability to derive meaning from written words.

Περισσότερα...

Children's brains are prewired to see words, study suggests

Humans are born with a part of the brain that is prewired to be receptive to seeing words and letters, setting the stage at birth for people to learn how...

Περισσότερα...

Study validates health-related independence for young adults with autism

Independence has always been a driving force in Nancy Cheak-Zamora's life. Now an associate professor at the University of Missouri School of Health Professions, she grew up undiagnosed with dyslexia...

Περισσότερα...

Dyslexia deficits could be improved with non-invasive brain stimulation

Dyslexia is a frequent disorder of reading acquisition that affects up to 10% of the population, and is characterised by lifelong difficulties with written material.

Περισσότερα...

Notice: Undefined index: nsp_post_text in /home/logopolis/htdocs/modules/mod_news_pro_gk5/tmpl/default.php on line 151

Το κέντρο μας συνεργάζεται με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία